Marktstudies

We bieden een aantal varianten van marktstudies als standaard product aan, uiteenlopend van marktinzicht op hoofdlijnen tot uitgebreid woningmarktadvies. Hieronder het overzicht van onze standaard marktstudies. Uiteraard maken wij ook graag een voorstel op maat voor u. De onder 2 en 3 genoemde kostprijzen gaan uit van maximaal twee woningtypen in een plan en van koop of huur.

 

1a. Marktscan – globaal inzicht in belangrijke data op het gebied van vraag en aanbod
(à 1.400 euro)

  • schets huidige bevolking en prognoses
  • verhuisbewegingen (marktgebied)
  • kansrijke doelgroepen
  • huidige woningvoorraad
  • scan van aanbod op Funda
  • globaal inzicht in concurrerende ontwikkelingen in gemeente en directe regio.

 

1b. Marktscan plus: globaal inzicht in belangrijke data op het gebied van vraag en aanbod
(à 1.800 euro) 

  • schets huidige bevolking en prognoses
  • verhuisbewegingen (marktgebied)
  • SWOT-analyse van locatie en omgeving (o.b.v. hardware, software, orgware)
  • kansrijke doelgroepen
  • huidige woningvoorraad
  • scan van aanbod op Funda
  • globaal inzicht in concurrerende ontwikkelingen in gemeente en directe regio.

 

2. Marktanalyse: uitgebreid inzicht in belangrijke data op het gebied van vraag en aanbod
(à 3.500 euro)

  • inzicht in huidige bevolking en prognoses
  • verhuisbewegingen (marktgebied)
  • kansrijke doelgroepen
  • huidige woningvoorraad
  • analyse aanbod op Funda en andere platforms
  • referentie- en concurrentieanalyse in gemeente en regio
  • SWOT-analyse van locatie en omgeving (obv hardware, software, orgware)
  • gesprek met makelaar
  • inschatting marktruimte voor nieuwe woningen
  • indicatie kansrijk programma

 

3. Marktvisie: uitgebreid inzicht in vraag en aanbod + marktadvies toe te voegen woningen en te bedienen doelgroepen
(à 6.900 euro)

  • inzicht in huidige bevolking en prognoses
  • verhuisbewegingen (marktgebied)
  • kansrijke doelgroepen
  • huidige woningvoorraad
  • analyse aanbod op Funda en andere platforms
  • referentie- en concurrentieanalyse in gemeente en regio
  • SWOT-analyse van locatie en omgeving (obv hardware, software, orgware)
  • gesprek met makelaars
  • inschatting marktruimte voor nieuwe woningen
  • indicatie kansrijk programma
  • afzetsnelheid en fasering
  • koppeling met relevante woontrends
  • conceptuele richtingen / woonprogramma voor locatie
  • vervolgstappen voor vinden en binden van de woonconsument

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *