De partners in Beyond Now hebben zeer ruime ervaring in de ontwikkeling van woonconcepten. Dat doen we voor heel veel verschillende doelgroepen, waaronder de actieve en iets minder actieve senior. Meer dan vijftien jaar geleden zijn we gestart met projecten in het kader van beleidsontwikkeling en projectontwikkeling gericht op en vanuit de doelgroep senioren. Waarom? Omdat we vraaggericht werken boeiend en leuk vinden en omdat de doelgroep een interessante is waarmee we graag werken. En, in 2030 is 29 procent van de Nederlanders 60 jaar of ouder. Allemaal mensen die meer te bieden hebben dan het ziek, zwak en misselijk, waarmee ze nog steeds vaak worden getypeerd.

Dat heeft zich vertaald in een breed en groeiend palet aan producten en diensten. Je zou kunnen zeggen dat we vaak werken aan producten en diensten voor mensen die op een zeker moment in hun leven verder kijken dan hun werkend leven en materiële rijkdom alleen. Mensen die net wat meer oog hebben voor maatschappelijke ontwikkelingen, en zich ook afvragen hoe zij zelf een rol kunnen spelen op weg naar een (sociaal) duurzame samenleving. Deze doelgroepen spreken ons aan, en met hen werken we graag aan mooie dingen.

Wat zijn we op dit moment mee bezig voor en met senioren? Enkele voorbeelden: Senior Smart Living, Quokka Bungalows, Solivita, Qabila, Tudorpark en Vitaal&Zo.

 

schermafbeelding-2016-10-25-om-22-49-25
Senior Smart Living is ons woon- en leefconcept dat leeftijdsgenoten en anderen met elkaar verbindt. In projecten met het label senior smart living, zoals ParkEntree in Schiedam, bieden we senioren de ruimte om zichzelf te ontplooien en te genieten van het leven in een comfortabele woning en attractieve omgeving. Lees meer op de pagina’s van ParkEntree of op de website van Senior Smart Living…

 

exterieur-metselwerk
Quokka Bungalow is een nieuw kleinschalig bungalowconcept dat volledig is ontworpen op zorgeloos en comfortabel leven. Een gelijkvloers woonprogramma. Een ultieme ruimtebeleving – maar geen onnodige vierkante meters. Een hoogwaardig ontwerp. Een sfeervolle patio. En een buurt met gelijkgestemden die voor elkaar klaar staan. Wonen in een Quokka Bungalow concept bij u in de buurt?? Lees meer op de website van Quokka Home …

 

solivita1a
Solivita is het initiatief om in Amsterdam te komen tot een multi-use complex voor wonen, welzijn, zorg, wellness en andere (maatschappelijke) voorzieningen. In Solivita willen we de kernwaarden vernieuwing, vitaliteit en zekerheid waarmaken. Waarom deze waarden? Omdat we ons hebben ingeleefd in onze doelgroepen van enerzijds de toekomstige bewoners en anderzijds professionals in zorg, recreatie en wellness. Vanuit de toekomstige bewoners, oudere en jongere mensen horen we dat ze lekker nabij de reuring willen wonen, maar zich er ook indien gewenst aan kunnen onttrekken. Vanuit de professionals horen we dat ze meer verbinding zoeken met hun klanten of cliënten. Vanuit beide groepen komt de wens voor vernieuwing en interactie. Dat biedt Solivita met ongeveer 120 woningen, 8.000 m2 anderhalve lijnszorg, een herstelhotel en wellness en 2.000 m2 overige maatschappelijke en commerciële voorzieningen, waaronder horeca en groenprojecten.

 

qabila-schets
Met Qabila werken we in Utrecht aan een woongemeenschap voor Marokkaanse ouderen. Dat doen we in een proces dat vooral van onderaf gevoed wordt vanuit de wijk. Onze doelgroep is naarstig op zoek naar de stimulerende omgeving die Qabila biedt. Het mes snijdt hierbij aan twee kanten: de oudere Marokkanen behoren tot de minst gezonde landgenoten en met het woonconcept besparen we op de zorgkosten. En, met de woongemeenschap kunnen we de vereenzaming keren en de zichtbaarheid van de groep vergroten. Lees meer op de website van Attifa …

 

IMG_8857
In het markante Tudorpark in Hoofddorp worden de aankomende jaren nog zo’n 900 woningen ontwikkeld. 55-plussers zijn een belangrijke doelgroep. Planontwikkelaar Ymere wil deze doelgroep al vroegtijdig in het planproces betrekken. Beyond Now helpt Ymere hierbij. In een interactief proces halen we op een enthousiasmerende manier de wensen en eisen van de doelgroep boven tafel. Daarmee zorgen we niet alleen voor inzicht in de succesfactoren en randvoorwaarden voor een succesvolle ontwikkeling, maar ook voor vroegtijdige klantenbinding en ambassadeurschap.

 

logo-vitaalenzo
De stichting Vitaal&Zo is de servicemanager in buurten waar mensen graag net iets meer samen doen. Niet omdat het moet maar omdat het zo af en toe leuk is. Vitaal&Zo runt dan een clubhuis, levert een hospitalitymanager die vanuit de kunst en kennis van gastvrijheid het clubhuis beheert en de rompslomp uit handen neemt. Lees meer op de website van Vitaal&Zo …

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *