Al tien jaar lang organiseren wij studiereizen naar de Verenigde Staten. Dat doen wij omdat het verrijkend is om over grenzen heen te kijken, te zien hoe anderen het doen, te ervaren hoe het ook (of beter niet) kan. Met name op het gebied van marketing kunnen de Verenigde Staten ons nog een hele hoop leren. Maar ook over thema’s als krimp, ambassadeurschap, slimme allianties met andere sectoren, beheer, seniorenconcepten, communitybuilding, zelfredzaamheid en positivisme. Thema’s die, in de nieuwe marktrealiteit van vandaag de dag, zeer relevant zijn binnen ons werkveld.

Op 18 maart nemen we u graag twee uur lang mee op reis. Aan de hand van verhalen en foto’s laten we u kennis maken met inspirerende Amerikaanse voorbeelden die ons in de afgelopen reizen geraakt hebben en waar we iets mee kunnen in onze eigen vastgoed- en gebiedsontwikkeling. Concreet en out-of-the-box. Verrassend en toepasbaar. Natuurlijk geven we u ook graag een korte introductie op het programma van onze aankomende reis naar Detroit in oktober van dit jaar: Krimp, investeren en marketing. De centrale vragen tijdens deze reis: heeft Detroit toekomst en is dit het moment om in Detroit te investeren?

De opzet van de bijeenkomst is als volgt:

12:00 Welkom en broodje

12:15 Op reis – Alex Sievers

13:15 Investeren in Detroit: waarom en hoe? – Samir Harchaoui

13:50 Afsluiting

Tussentijds is er ruimte voor vragen en discussie.

Voor wie is deze bijeenkomst interessant?

  • Voor iedereen die zich bezig houdt met ruimte en vastgoed, waaronder projectontwikkelaars, gemeente, adviseurs, corporaties, beleggers, architecten, stedenbouwkundigen, communicatiebureaus en kennisinstellingen.
  • En voor iedereen die meer wil weten over de ins en out van investeren in Detroit.

De bijeenkomst vindt plaats in Utrecht.

Deelname is gratis. Voor meer informatie of om u aan te melden, neem contact op met Alex (alex@beyondnow.nl | 06 50 68 51 75) of Annelies (annelies@beyondnow.nl | 06 53 79 36 98).

 

Doorkijk studiereis Detroit 10-16 oktober 2015: krimp, ondernemerschap en marketing

De stad waar ooit 1,9 miljoen mensen woonden en nu nog slechts 700.000, heeft al jaren te maken met een enorme demografische krimp. De wereldstad die Detroit ooit was, is niet meer. Leegstand, verpaupering en lege percelen bepalen het stadsbeeld. Tot je verder kijkt. Dan blijken er vele initiatieven van onderaf te worden genomen en zijn er vele kunstenaars actief. De centrale vragen tijdens onze aankomende reis: heeft Detroit toekomst? Wat kunnen wij leren van ‘the rise en fall’ en de nieuwe energie die deze stad vandaag de dag kenmerkt? En, is dit het moment om in Detroit te investeren? We bezoeken verschillende highlights, staan stil bij de do’s en don’ts die de harde werkelijkheid van de stad ons leert én we verdiepen ons in het investeringsklimaat in de stad. Met de huidige lage vastgoedprijzen, een groeiende populatie in Downtown en Midtown, de komst van nieuwe bedrijven en een (nog) goede verhuurmarkt liggen er namelijk kansen in Detroit. Tijdens de reis kunt u ook kennis maken met onze lokale partners in Detroit en zien hoe het herstel in de opkomende woonwijken vordert.

 


1 reactie

Avatar

NIels Hinse · 21/02/2014 op 12:11

Beste Alex,
Top thema, voordat je het weet gebeuren vergelijkbare dingen in Europa….
ik ben graag van de partij en heb het in mijn agenda genoteerd.

mvg
Niels

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.